Huur opzeggen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over huur opzeggen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Ik heb een verhuurdersverklaring nodig. Hoe regel ik dat?

Een verhuurdersverklaring kunt u opvragen door contact op te nemen met de afdeling Klant en Markt via 0598-451482, keuze 2 of een e-mail te sturen naar info@groningerhuis.nl.

Ik heb de huur opgezegd en wil graag spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder. Hoe werkt dat?

De woningzoekende die de woning aangeboden krijgt neemt contact met u op voor het bekijken van de woning. Dan kunt u samen afspraken maken over overname. Een nieuwe huurder is niet verplicht om spullen over te nemen. Bij de bevestiging van de opzegging hebt u een overname formulier gekregen. Op dat formulier schrijft u de spullen die de nieuwe huurder van u overneemt. Zowel u als de nieuwe huurder ondertekenen het formulier.

Ontvang ik een vergoeding voor de woningverandering die ik zelf heb aangebracht als ik ga verhuizen?

Als u gaat verhuizen en u hebt zelf iets aan uw woning veranderd, kunt u alleen een vergoeding vragen als u vooraf toestemming hebt  gekregen voor de verandering. Is dit het geval dan zijn er verschillende mogelijkheden:

  • de nieuwe huurder neemt de verandering (en daarmee ook de verantwoordelijkheid voor de verandering) over van u. U regelt een eventuele vergoeding met de nieuwe huurder
  • Groninger Huis neemt de verandering van u over. Een eventuele vergoeding is afhankelijk van verschillende factoren, o.a. hoe oud de verandering is en of u de aankoopbonnen heeft bewaard. U hoeft de woning niet in originele staat te brengen.
  • zowel de nieuwe huurder als Groninger Huis nemen de verandering niet over. U moet de verandering ongedaan maken en zorgen dat de woning er uit ziet zoals u de woning hebt gehuurd.

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn is een maand. U mag op elke dag opzeggen. Zorgt u er wel voor dat de einddatum niet in een weekend of op een feestdag valt.

Ik heb mijn huur opgezegd. Wanneer wordt mijn woning aangeboden aan een nieuwe huurder?

De donderdag nadat wij de opzegging hebben ontvangen, wordt de woning gepubliceerd op onze website. Woningzoekenden hebben een week de tijd om te reageren. Na afloop van de reactietermijn bieden wij de woning aan, aan een mogelijke nieuwe huurder.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog terugdraaien?

We beoordelen dit per geval. Neem om hierover te overleggen contact op met de afdeling Klant en Markt via 0598-451482 keuze 2. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik de einddatum nog aanpassen naar een later moment?

U kunt hierover altijd met ons overleggen. Neem hiervoor contact op met de afdeling Klant en Markt via 0598-451482 keuze 2. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.