Tuinonderhoud

Hieronder staan de veelgestelde vragen over tuinonderhoud. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Tuinonderhoud

Ik kan mijn tuin niet meer zelf onderhouden. Wat kan ik doen?

U kunt ons vragen of u een tuincontract bij ons kunt afsluiten. Neem hiervoor contact op met afdeling Klant en Markt via telefoonnummer 0598-451482, keuze 2. 

Mijn buren onderhouden hun tuin niet. Waar kan ik dat melden?

Neem hiervoor contact op met de afdeling Klant en Markt via 0598-451482 keuze 2. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.

Wat verwachten jullie van mij voor het onderhoud van mijn tuin?

Wij verwachten dat u ervoor zorgt dat uw tuin er netjes onderhouden uit ziet. Dit betekent dat u regelmatig gras maait en onkruid verwijdert, óók tussen tegels. Als u een heg hebt snoeit u deze regelmatig.

Wat doen jullie als ik mijn tuin slecht onderhoud?

Onze vaklieden groenonderhoud spreken huurders aan op hun tuinonderhoud, scheefgezakte schuttingen en rommel om de woning.

Mag ik mijn tuin bestraten?

Maak hiervoor een afspraak met onze opzichter. U bereikt de opzichter via 0598-451482 keuze 4. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.

Ik wil een boom in mijn tuin kappen. Mag ik dat zelf doen?

U mag dit zelf doen, maar vraag bij de gemeente waar u woont naar de voorwaarden voor het kappen van bomen. De gemeente kan aangeven of de boom gekapt mag worden. Daarnaast kunnen zij u vertellen of u een kapvergunning moet aanvragen.

Ik ga verhuizen. Hoe moet ik mijn tuin achterlaten?

Zorgt u ervoor dat uw tuin er netjes uitziet bij de overdracht. Het gras is gemaaid, onkruid en dode planten zijn weggehaald en bomen en hagen zijn gesnoeid.

Terug in oorspronkelijke staat
Heeft u uw tuin helemaal naar uw smaak ingericht met een vijver, extra bestrating of verlichting? Misschien wil de nieuwe huurder het overnemen. Zo niet, dan brengt u de tuin in oorspronkelijke staat terug: vijver dicht, bestrating en verlichting verwijderd. Ook voorziet u  de grond weer van goede, schone aarde. 

Ik wil een boom in mijn tuin kappen. Kunnen jullie dit voor mij doen?

Dat is mogelijk. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Overleg hierover met onze opzichter. De opzichter bespreekt met u de voorwaarden. Om een afspraakt te maken met de opzichter belt u 0598-451482, keuze 4.

Ik betaal jullie voor het onderhoud van mijn tuin. Ik ben hier niet tevreden over. Waar kan ik dat melden?

Neem hiervoor contact op met de klantadviseurs van de afdeling Klant en Markt via 0598-451482 keuze 2. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.