Huurders Groninger Huis bevestigen opnieuw de kwaliteit dienstverlening

Zuidbroek -Woonstichting Groninger Huis mag wederom tot  mart 2019 het keurmerk van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) voeren. KWH meet de kwaliteit van dienstverlening van corporaties in Nederland. Bewoners beoordeelden de dienstverlening van Groninger Huis met een 7,9. Dat is hoger dan het landelijk gemiddelde. Daar zijn we natuurlijk trots op!

Werken aan de verbetering van de kwaliteit van dienstverlening

Groninger Huis werkt voortdurend aan het verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening. Vanaf 2016 maken wij actief gebruik van social media om onze huurders zo optimaal mogelijk te informeren. Ook is onze website vernieuwd.
Om inzicht te krijgen in de klantervaringen laat de corporatie haar dienstverlening meten door het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH).  

Zuinig op bewoners – persoonlijk en betrokken

Directeur bestuurder Hilde van Ree: “De metingen van KWH laten ons zien hoe de klant naar ons kijkt. Deze informatie gebruiken we om iedere keer weer verbeteringen door te voeren. We zijn zuinig op onze bewoners. We willen toegankelijk en bereikbaar zijn en vinden persoonlijke en betrokken dienstverlening daarom belangrijk. Het is mooi om te zien dat onze klanten bevestigen dat we de tijd en ruimte nemen om ons werk voor hen zo goed mogelijk te doen. We zijn er trots op dat we met een gemiddelde score van 7,9 ons opnieuw verbeterd hebben ten opzichte van eerdere scores. 

Wat en hoe meet KWH?

KWH meet de kwaliteit van de dienstverlening op verschillende onderdelen zoals het contact met huurders, woning zoeken, nieuwe woning, huur opzeggen, reparatieverzoeken, onderhoud en ontevredenheid. Pas als een corporatie voldoet aan de gestelde norm per onderdeel, ontvangt of behoudt zij het KWH-Huurlabel. KWH meet de mening van de klant door hen te benaderen met vragenlijsten.  Ook onderzoekt zij de telefonische dienstverlening met testbellers en beoordeelt zij de communicatiemiddelen van corporaties zoals informatiemateriaal en de website. Zo wordt het hele spectrum van dienstverlening in kaart gebracht.