Huur betalen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over huur betalen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huur betalen

Op welke manier kan ik de huur betalen?

U betaalt uw huur via een automatische incasso. Als dat niet mogelijk is kunt u, alleen in overleg, betalen via AcceptEmail of handmatige overboeking. Om hierover te overleggen neemt u contact op met afdeling Huurincasso via e-mail info@groningerhuis.nl. Of bel 0598-451482, keuze 3. 

Word ik bij een huurachterstand ook aangemeld bij hulpverlenende instanties?

Ja. Wij zijn sinds 1 januari 2021 wettelijk verplicht om een huurachterstand van een huurder te melden bij de hulpverlenende instanties van de gemeente.  

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De eerste verhuurnota betaalt u bij het tekenen van de huurovereenkomst. Daarna betaalt u de huur door middel van een automatische incasso op de eerste dag van de maand.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Als u ons niet gemachtigd heeft om de huur automatisch te incasseren ontvangt u van ons elke maand een accept-email of een brief met de betaalgegevens. 

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

In uw huurovereenkomst is bepaald dat de huur vooraf betaald moet zijn. Wij vinden het goed dat de huur uiterlijk de 5e van de maand op onze rekening staat. Lukt dit niet? Neem dan contact met afdeling Huurincasso via 0598-451482, keuze 3 of per e-mail info@groningerhuis.nl.

De huurprijs van het huis van de buren is lager dan die van mijn woning. Hoe kan dat?

Dat kan te maken hebben met verschillende dingen. De buren wonen al heel lang in de woning. Als zij gaan verhuizen wordt voor die woning een nieuwe huurprijs bepaald. Uw woning heeft aanpassingen, bijvoorbeeld een vaste trap naar zolder of dubbel glas, die de buren niet hebben. Iedere huurovereenkomst die wij afsluiten, is een individuele afspraak tussen huurder en verhuurder. De huurprijs is daarin vastgelegd. Het heeft geen zin om te vergelijken met andere huurders. De regels en wetten wijzigen vaak.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Ja, u kunt uw huur bij ons op kantoor betalen. U kunt bij ons alleen pinnen. De huur kunt u dus niet contact betalen. Ons kantoor is open van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 12.00 uur. Buiten deze tijden kunt u alleen op afspraak langskomen. 

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Neem hiervoor contact op met de afdeling Huurincasso via 0598-451482 keuze 3. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Nee het is niet mogelijk om de huur contant te betalen. U kunt bij ons alleen pinnen. Ons kantoor is open van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 12.00 uur. Buiten deze tijden kunt u alleen op afspraak langskomen. 

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Ja, dat mag. Laat u het ons wel weten? Anders boeken wij de extra betaling terug naar uw rekening.