Sleutels en sloten

Hieronder staan de veelgestelde vragen over sleutels en sloten. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsboven of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Ik wil graag extra sleutels van mijn woning. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt zelf sleutels bij laten maken bij een sleutelmaker. Heeft u een sleutel met een certificaat? De sleutelmaker kan de sleutel dan niet bijmaken. In dat geval vraagt u de extra sleutels aan bij Groninger Huis. Dit kunt u doen via uw Mijn Groninger Huis account. De kosten van de sleutels betaalt u zelf.

Ik heb mezelf buitengesloten. Welke kosten brengen jullie in rekening voor het openen van mijn deur?

Algemeen

Het openen van de deur kost € 90,-. Moet het slot worden vervangen? Hoeveel het vervangen van het slot kost hangt af van welk type slot in uw deur zit. Voor een buitensluiting in het weekend zijn de kosten hoger.

Ik ben een sleutel kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als u nog reservesleutels hebt kunt u zelf een sleutel laten bijmaken.

Heeft u geen reservesleutels meer? Dan kunt u ons vragen het slot te vervangen. De kosten daarvan moet u zelf betalen. De kosten voor het vervangen van een cilinder is afhankelijk van het type slot.

Mijn slot werkt niet meer goed. Waar meld ik dit?

Algemeen

U kunt dit melden bij de afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1.

Mijn afstandsbediening/druppel/tag van het toegangshek van mijn woongebouw werkt niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier. Een nieuwe tag kost € 25,-.

Ik wil de sloten van mijn woning laten veranderen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt ons vragen om uw sloten te vervangen door het contactformulier in te vullen. De kosten hiervoor betaalt u zelf. Het vervangen van een slot is afhankelijk van welk type cilinder u heeft.

Mijn sleutel is afgebroken in mijn slot. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt ons het beste bellen via (0598) 45 14 82, keuze 1 zodat wij snel een timmerman kunnen sturen om u weer toegang tot de woning te geven. Misschien zijn hier kosten aan verbonden.

Ik heb mezelf buitengesloten. Wat moet ik doen?

Algemeen

Bel ons via (0598) 45 14 82, keuze 1. We sturen zo snel mogelijk een timmerman langs om de deur voor u open te maken. U moet hiervoor betalen. Dat hoeft niet direct. U krijgt een rekening van Groninger Huis.

Er is een storing aan de elektrische toegangsdeur van mijn woongebouw. Waar meld ik dit?

Algemeen

Hiervoor logt u in op uw Mijn Groninger Huis account of u belt met onze afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1.