Groot onderhoud

Hieronder staan de veelgestelde vragen over groot onderhoud. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Groot onderhoud

Hoe word ik geïnformeerd over groot onderhoud aan mijn woning?

U kunt deze informatie vinden op onze website onder het kopje Onderhoud. Voordat het onderhoud start ontvangt u van ons schriftelijk bericht over de datum en wat het verder voor u betekent.

Wanneer voeren jullie groot onderhoud uit?

Dat verschilt per complex en wat er uitgevoerd moet worden. Groninger Huis maakt hiervoor een meerjaren onderhouds begroting. Op onze website maken we elk jaar bekend in welke complex er groot onderhoud uitgevoerd gaat worden. U kunt dan zien of er voor uw woning groot onderhoud gepland is. 

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud. Waar kan ik dat melden?

U kunt dat melden bij de opzichter. U bereikt onze opzichter via 0598-451482, keuze 4. De opzichter neemt uw klacht in behandeling en zoekt samen met u een oplossing.

Wat houdt groot onderhoud in?

Bij groot onderhoud wordt aan meerdere woningen hetzelfde onderhoud uitgevoerd. Bijvoorbeeld het isoleren van woningen, vervangen van keukens etc.  

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een verwarmingsketel of zonnepanelen, staat hier een maandelijkse huurverhoging tegenover. Dit vertellen we u altijd vooraf zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Tegenover deze extra kosten staat vrijwel altijd een besparing op de energiekosten. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?

Als u door het groot onderhoud niet in uw woning kunt blijven, is Groninger Huis verplicht om te zorgen voor vervangende woonruimte. Wij maken dan ruim van te voren een afspraak met u om dit te bespreken.

Ik ben niet aanwezig als er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Kan dit op een ander moment plaatsvinden?

U hoeft niet altijd thuis te zijn om het onderhoud te kunnen uitvoeren. Als u wel thuis moet zijn dan staat dat in uw brief. Als u niet thuis kunt zijn vragen wij u om ervoor te zorgen dat er iemand anders in plaats van u thuis is. Is dat ook niet mogelijk, neem dan contact op met de opzichter via 0598-451482, keuze 4. De opzichter overlegt met u over de mogelijkheden.

Ik wil niet dat er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Waar kan ik dat melden?

Via uw Mijn Groninger Huis account kunt u dit doorgeven. Onze opzichter maakt daarna een afspraak met u. U kunt ons ook bellen via 0598-451482, keuze 4 om direct een afspraak met de opzichter te maken.