Reparatie melden

Hieronder staan de veelgestelde vragen over reparaties in en aan uw woning. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Er is iets stuk in mijn woning. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

U kunt daarvoor bellen met onze afdeling reparatieverzoeken via telefoonnummer 0598-451482, keuze 1. Als het nodig is, wordt er direct een afspraak voor reparatie met u gemaakt.

Waar meld ik een reparatie aan een gezamenlijke ruimte in mijn woongebouw?

Neem hiervoor contact op met de afdeling Reparatieverzoeken via 0598-451482, keuze 1.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

U kunt dit melden via Mijn Groninger Huis account, graag horen wij waarom dit niet naar tevredenheid is opgelost en wat u graag anders had gezien. U kunt ons ook bellen via 0598-451482, keuze 1. Samen met u gaan we kijken hoe we de reparatie alsnog naar uw tevredenheid kunnen oplossen.

Ik heb een reparatie/klus in huis, wie betaalt dat?

Dat hangt af van de reparatie. Het ophangen van een lamp, het aansluiten van een gasfornuis of schilderwerk binnen zijn klussen die u zelf moet doen. Als er iets kapot is aan uw woning dan kunt u dat melden via Mijn Groninger Huis account

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Heeft u een reparatieverzoek dat niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan naar 0598-451482. Luistert u goed naar de ingesproken tekst. U hoort dan wat u moet doen.

Kan ik gratis geel zand krijgen van jullie?

Ja, als u zelf uw bestrating wilt (her)leggen leveren wij u 1 of 2 m3 straat zand gratis. U kunt dit telefonisch aanvragen via 0598-451482, keuze 1 of door een e-mail te sturen naar info@groningerhuis.nl.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Kijkt u eerst of het om één kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om één kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. U kunt een reparatieverzoek doen via onze website of ons bellen via 0598-451482, keuze 1.
Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 2 bar. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart. 

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Door telefonisch contact op te nemen met de afdeling Reparatieverzoeken via 0598-451482, keuze 1.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

U kunt dit melden via Mijn Groninger Huis account. Voor sommige reparaties kunt u direct zelf een afspraak plannen. Is plannen van een afspraak niet mogelijk, dan kunt u uw reparatie hier wel melden. Een collega van onze afdeling Reparatieverzoeken neemt dan contact met u op.

Heeft u een reparatieverzoek dat niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan naar 0598-451482. Luistert u goed naar de ingesproken tekst. U hoort dan wat u moet doen.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Waterbedrijf Groningen via 050 368 86 88. Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en reinigen met azijn. Woont u in een appartementencomplex? Geef dan een reparatieverzoek aan ons door via onze website of bel met onze afdeling Reparatieverzoeken via 0598-451482, keuze 1.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:

  1. Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  2. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  3. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.

Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing. Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. Dien hiervoor een reparatieverzoek in via onze website.

Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via 0598-451482. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of de buren. Buiten kantoortijden wordt u automatisch doorgeschakeld.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met de monteur. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Soms is de monteur niet op de afgesproken tijd bij u. Dat kan verschillende redenen hebben. Om te horen wanneer de monteur bij u komt, kunt u ons bellen via 0598-451482, keuze 1.